سیلاب 883 میلیارد ریال به کلاله خسارت زد

اکسیداک/گلستان فرماندار کلاله از خسارت بالای سیل در 6 روستای این شهرستان خبر داد و گفت: در مجموع سیل سیلاب روزهای اخیر 883 میلیارد ریال در کلاله خسارت به بار آورد.

فرهاد شیبک صبح جمعه 7 اردیبهشت درگفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بارش شدید باران و به دنبال آن طغیان رودخانه ها و جریان یافتن سیلاب فقط به 6 روستای «اوقچی بزرگ و کوچک، گچی سو بالا و پایین، قره قاچ و قره ترناو » 540 میلیارد ریال خسارت زد.

وی بیان کرد: بیشترین این خسارات مربوط به معابر و آبروهاست و برای جلوگیری از تکرار دوباره این موضوع نیازمند ایجاد بندهای خاکی و دیواره سازی در حاشیه رودخانه ها هستیم اما با توجه به پراکندگی طولی روستاهای کلاله، این اقدامات اعتبارات زیادی لازم دارد.

فرماندار شهرستان کلاله ادامه داد: با تاکید بر نقش موثر خاکبرداری و لایروبی در افزایش آبگیری رودخانه ها و مدیریت سیلاب ها، افزود: پیگیری لازم برای انجام لایروبی دهانه پل ها و آبروها در دستورکار قرار دارد.

این مقام مسیول تصریح کرد: بارندگی ذو روز اخیر باعث ریزش کوه به همراه رانش و آب شستگی چهار نقطه از راه های ارتباطی شهرستان شد که خسارات آن 80 میلیارد ریال برآورد می شود.

شیبک اضافه کرد: تخریب سرریز بتنی و حوضچه بتنی در دو نقطه به میزان 12 میلیارد ریال، خوابیدگی و ورس هزار و 300 هکتار از مزارع گندم با 30 درصد خسارت، آسیب به 75 کیلومتر راه های بین مزارع به میزان 250 میلیارد ریال و تخریب دیوار حیاط و سقف یک مدرسه روستایی بر اثر سیلاب به میزان یک میلیارد ریال از دیگر موارد خسارتی ناشی از سیلاب در کلاله محسوب می شود.

پایان خبر اکسیداک

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سیلاب 883 میلیارد ریال به کلاله خسارت زد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سیلاب 883 میلیارد ریال به کلاله خسارت زد"، کلیک کنید.